Profile number 106056

Merkactivatie op festivals en beurzen: MBI of strategisch

04/09/2023 Date added

Located in

The Netherlands

General information

Sector

Service industry

Type of company

Media and entertainment

Legal entity

Private limited company

Type of transaction

To be determined

Life phase enterprise

Full-grown

Employees in FTE

< 5

Type of buyer

  • MBI candidate
  • Strategic acquisition


Financial information

Turnover last financial year

€ 500.000 - € 1.000.000

Asking price

€ 250.000 - € 500.000

Earnings before taxes

€ 100.000 - € 250.000


Company history/background

Als adviseurs in de bedrijfsoverdracht komen we zelden een propositie als deze tegen. Eén ondernemer (0,2 fte) realiseert zonder personeel een omzet van € 500k met een ebitda van ruim 25%. Hij wil graag zijn creatieve rol in het bedrijf voortzetten, maar zoekt een nieuwe eigenaar die de vele kansen verzilvert die nu blijven liggen. Door een sterke flexibele schil is er voldoende ruimte voor groei.  

De klantenkring bestaat uit bekende nationale en internationale merken die de Europese markt willen bereiken door merkactivatie op festivals en beurzen.


Company activities
  • Het bedrijf bedenkt concepten voor festivals en houdt deze grotendeels in eigendom. Jaarlijks worden de concepten bijgesteld voor de organisator en zet dit bedrijf een projectleider in om de routing en look and feel te waarborgen. 
  • Op een dergelijk festival of evenement zijn sponsoren actief die hun product of dienst onder de aandacht willen brengen (merkactivatie). Dit bedrijf bedenkt daarvoor de campagne.
  • Derde activiteit is het ontwerpen van stands op beurzen. Er is geen personeel of pand dus alle inkoop is bij zzp'ers en kleine bureaus. 

In de afgelopen jaren is een zeer uitgebreide database met intellectueel eigendom vastgelegd in een digitale kluis. Een middelgroot festival in het zuiden van Nederland neemt jaarlijks het volledige concept af bij deze klant en een bekend food-merk heeft dit bedrijf als vaste leverancier voor nieuwe introducties onder het festivalpubliek. De naamsbekendheid binnen de evenementenbranche is hoog. Omzet in huidige afgeslankte vorm circa € 500k, ebitda circa € 140k.


Unique selling points

De concepten van dit bedrijf zijn prikkelend en haalbaar. Die combinatie wekt veel enthousiasme op bij opdrachtgevers én leveranciers van het eindproduct.


Other

Een strategische koper in de evenementenbranche, die begrijpt dat de huidige DGA enige creatieve vrijheid nodig heeft, kan de omzet zonder enig probleem vervijfvoudigen in twee jaar tijd. 

Een MBI kandidaat kan direct inkomen onttrekken na de overname. Een goede klik met de DGA is essentieel en opent de weg naar gezamenlijk succes.

De DGA wil 100% verkopen in een activatransactie of een aandelentransactie. Hij is nog vrij jong en wil graag aanblijven voor het ontwikkelen van concepten in opdracht.


Photos
Merkactivatie op festivals en beurzen: MBI of strategisch
Region
The Netherlands
Sector
Service industry
Type
For sale
Turnover
500.000 - 1.000.000
Overname
250.000 - 500.000

This profile has been put on-hold by the user. It cannot be responded to at this time.