Profile number 107949

Koffiebar-koffiebranderij-koffiewinkel

24/05/2024 Date added

Located in

Noord-Brabant

Also interesting for this region (s)

  • Noord-Nederland
  • Oost-Nederland
  • Midden-Nederland
  • West-Nederland
  • Limburg
  • Zeeland

General information

Sector

Leisure

Type of company

Coffee shop

Legal entity

One - man business

Type of transaction

Assets / liabilities

Life phase enterprise

Full-grown

Employees in FTE

< 5

Type of buyer

  • MBI candidate
  • Strategic acquisition
  • Investor


Financial information

Turnover last financial year

€ 250.000 - € 500.000

Asking price

€ 100.000 - € 250.000

Earnings before taxes

€ 0 - € 100.000


Company history/background

Eigentijdse en druk bezochte koffiebar/koffiewinkel in een middelgrote stad in Noord-Brabant, gelegen tussen Nijmegen en Den Bosch. Populair bij koffieliefhebbers vanwege de relaxte sfeer, muziek en de uitgebreide koffie-/warme drankenkaart. Ca. 25 zitplaatsen binnen, en (zomers) ongeveer eenzelfde aantal buiten op het terras. Tevens verkoop van koffiebonen uit eigen branderij (koffiebrander zelf staat op een andere locatie), koffieapparatuur en accessoires. Een groot deel van het ruime assortiment versgebrande koffiebonen wordt verkocht in de koffiewinkel voor thuisgebruik. Echter ook een redelijk aantal kantoren en bedrijven schenken deze koffie's. Deze tak is met gemak verder uit te breiden. De koffiebar/-winkel bestaat dit jaar 18 jaar en ligt aan de rand van het centrum, welke momenteel een enorme boost ondergaat, door de komst van een groot aantal winkels, appartementen, woontoren en de stadsbibliotheek. De branderij is 4 jaar geleden gestart. De huidige eigenaar gaat zich op termijn richten op andersoortige werkzaamheden.


Company activities

Het assortiment bestaat uit een uitgebreide koffiekaart, diverse warme en koude dranken en vers gebak. Er wordt geen alcohol geschonken. Verkoop (eventueel ook onderhoud/reparatie) van koffieapparatuur en koffiebonen uit eigen branderij. Deels particulier, maar ook een steeds groter deel aan zakelijke klanten. De winkel heeft een website, een Facebook- en een Instagram-pagina. Ook een complete webshop is aanwezig. Deze is nu offline, want hier ligt niet de interesse van de huidige eigenaar, maar biedt dus zeker omzetkansen voor de nieuwe ondernemer.   


Unique selling points

Grote vaste klantenkring, heel veel jeugdige klanten van 17 jaar en ouder, vanwege een groot lyceum (1200 leerlingen) tegenover de espressobar. Maar ook het winkelend publiek, dagjesmenen en koffieliefhebbers weten deze zaak te vinden. Koffiebonen worden gebrand in de eigen branderij op een andere locatie. Het verpakken en verkopen gebeurt in de winkel. Zodoende zien (en ruiken) ook de klanten de gebrande boontjes. Altijd vers, en dat uit zich in de afzet. Zelf branden geeft een veel betere marge, en is natuurlijk ook supermooi om te doen.


Other

De koper is een alleskunner. Heeft verstand van koffie, is een beetje technisch en is even gepassioneerd als de huidige eigenaar. Hij/zij wil(len) de schouders eronder zetten, om het huidige bedrijf nog meer te laten renderen, zeker met behulp van de enorme opknapbeurt van het centrum, welke recht voor de deur wordt gerealiseerd. Het is een mooie kans voor een ondernemend persoon of stel die van kwaliteitskoffie, maar ook gezelligheid houdt.  


Photos
Koffiebar-koffiebranderij-koffiewinkel
Region
Noord-Brabant
Sector
Leisure
Type
For sale
Turnover
250.000 - 500.000
Overname
100.000 - 250.000