Profile number 107972
28/05/2024 Date added
Located in
The Netherlands
Sector
Retail non-food
Type of company
Webshop
Legal entity
One - man business
Type of transaction
Assets / liabilities
Life phase enterprise
Growing
Employees in FTE
< 5
Type of buyer
Turnover last financial year
€ 0 - € 100.000
Asking price
€ 0 - € 100.000
Earnings before taxes
€ 0 - € 100.000
Het betreft een concept/merk met 2 productsoorten. Iedere productsoort heeft ca. 100 varianten. Verkoop via webshop (B2B en B2C) Bol.com en resellers in Nederland en België. De B2C webshop heeft een eigen portal voor B2B klanten, alles in beheer vanaf een beheerdersaccount.
Cadeauartikelen, woonaccessoires, toonbankverkoop.
Het zijn eigen ontwerpen en hierdoor uniek, alles wordt in Nederland geproduceerd. De producten zijn sinds juni 2022 op de markt, de merknaam bestaat al langer. Verkoop bij resellers op luxe houten displays, op maat gemaakt voor het product. Mogelijkheid om producten door klant te laten customizen (vanaf 100st).
Accounts op social media kanalen Facebook, Instagram en Pinterest en tevens via de webshop gekoppeld aan de social-shops. Alle DTP- en PDF drukbestanden beschikbaar. Meerdere domeinnamen met doorverwijzing naar de webshop.
Verwerking en verzending orders geschiedt vanuit eigen magazijn. Het magazijn is makkelijk verplaatsbaar, bestaande uit magazijnbakken (1 wand ca. 2x2,5) met sku’s, POS materiaal, beurs inrichting (ex wanden), verpakking. Volledige inventaris- en voorraadlijst in informatiememorandum.
Tussen 2022 en 2023 zit een groei, 2024 blijft achter. Dit jaar is er om diverse (persoonlijke) redenen weinig tot geen aandacht aan marketing, B2B verkoop en de bestaande resellers gegeven en dit is direct zichtbaar in de omzet.
De eigenaar wil dit verkopen om zich op andere zakelijke activiteiten te richten:
Ik ben er echter achter gekomen dat mijn passie meer ligt bij mijn andere onderneming en wat je (meer) aandacht geeft, groeit!
Ook vind ik het opzetten, het creatieve proces, het uitdenken, het maken en al wat er bij een webwinkel en verkoop van een product komt kijken, leuker dan wanneer het eenmaal allemaal ‘staat’. In het voorproces ligt mijn kracht, vandaar ook mijn passie voor mijn werk en opdrachten van mijn andere bedrijf. De vraag is er, men is enthousiast over het product, B2B koude acquisitie bij binnenstappen winkel is 60-80%. Echter het onderhouden van de contacten, het nabellen, structureel acties en nieuwsbrieven maken, social media content creeren en bijhouden en al wat er meer bij komt kijken is niet wat ik leuk vind en waar ik energie van krijg.
“Ik heb het opgezet tot zover en nu is het aan de volgende om het uit te bouwen tot een groot en succesvol