Profile number 56267

Sterk groeiende damesboetieks

18/10/2012 Date added

Located in

The Netherlands

General information

Sector

Retail non-food

Type of company

Clothing store

Legal entity

None

Type of transaction

To be determined

Life phase enterprise

Full-grown

Employees in FTE

5 - 10

Type of buyer

  • MBI candidate
  • Strategic acquisition


Financial information

Turnover last financial year

€ 500.000 - € 1.000.000

Asking price

To be agreed

Earnings before taxes

€ 0 - € 100.000


Other
De onderneming: • De onderneming is actief op het gebied van damesmode, waarbij een collectie wordt geboden van Deense, Zweedse en Nederlandse topdesigners. In 2008 is de eerste damesboetiek gestart, welke een sterke groei kende. Medio 2012 is hierdoor besloten om uit te breiden middels een tweede damesboetiek. Wat doet de onderneming: • De beide boetieks zijn gevestigd op loopafstand van elkaar in dezelfde stad in het zuiden van Nederland. De in 2008 gestarte boetiek richt zich voornamelijk op de modebewuste vrouw tussen de 18 en 45 jaar. Hierbij worden prijsstellingen gehanteerd tussen de EUR 30,- en EUR 250,-. • De nieuw geopende boetiek verruimt de doelgroep, door damesmode aan te bieden met een publiek tot 60 jaar. De gemiddelde prijsstelling ligt in deze 2e boetiek hoger, namelijk tussen de EUR 150,- en EUR 500,-. De tweede boetiek is gevestigd in een stadsdeel welke zich kenmerkt door de aanwezigheid van kwaliteitszaken, waardoor het regelmatig genoemd wordt als de PC Hooftstraat van het zuiden. Dit zorgt er tevens voor dat de prijsstelling die aldaar gehanteerd wordt beter past bij het publiek. De promenade waar de tweede boetiek gevestigd is won in 2011 de titel mooiste winkelstraat. • De ondernemer koopt zelf de collectie in bij bekende Zweedse, Deense en Nederlandse designers. Hierbij profileren de damesboetieks zich als ‘personal shopper’, wat zich afzet tegen het onpersoonlijke van een webshop. De collectie die van seizoen tot seizoen naadloos aansluit maakt het samen met de positionering van personal shopper tot een zeer succesvol concept. Hoe presteert de onderneming: • Sinds de start in 2008 kent de onderneming een sterke groei, zeker wanneer dit afgezet wordt tegen branchegemiddelden. De onderneming had in de jaren 2009 – 2011 achtereenvolgens omzetten van EUR 349k, EUR 462k en EUR 527k. In deze jaren boekte de onderneming een nettowinst van respectievelijk EUR 30k, EUR 53k en EUR 54k. De sterke groei heeft gezorgd voor een verkrapping van de marge, waarbij de onderneming verwacht dat het huidige winstpercentage (10% van de omzet) gehandhaafd wordt in de komende jaren. Deze omzetten zijn op basis van boetiek. • In 2012 is de tweede boetiek geopend en verwacht de onderneming uit te komen op een omzet van EUR 820k. Deze wordt voor EUR 270k geboekt in de nieuwe boetiek en voor EUR 550k in de bestaande boetiek. De verwachting is dat beide boetieks positief draaien met een totale winstgevendheid van EUR 73k. Voor 2013 en 2014 worden omzetten geprognosticeerd van EUR 1.070k en EUR 1.180k met verwacht rendement van circa 10%. Wat heeft de onderneming nodig: • De onderneming is op naar kapitaal om de verdere groei te bekostigen. Hiervoor hebben de boetieks zo’n EUR 100.000,- nodig in een combinatie van eigen en vreemd vermogen. Dit zal onder andere aangewend worden voor voorraad, het direct afbetalen van handelscrediteuren en het verkrijgen van exclusiviteit in de regio voor diverse designers. Wat zijn de motieven: • Er kan een aantrekkelijk rendement verkregen worden op zowel het eigen als het vreemd vermogensdeel. Dit in de vorm van rentevergoeding op het vreemd vermogen en een winstuitkering op het eigen vermogensdeel.

Sterk groeiende damesboetieks
Region
The Netherlands
Sector
Retail non-food
Type
For sale
Turnover
500.000 - 1.000.000
Overname
To be agreed