Profiel nr. 108068
27/06/2024 Geplaatst
Gevestigd in
Noord-Holland
Ook interessant voor
Midden-Nederland
Branche
Horeca en recreatie
Soort bedrijf
Fitnesscentrum, sauna, solarium
Rechtsvorm
BV
Transactievorm
Activa / passiva transactie
Levensfase onderneming
Groeiend
Aantal medewerkers (in FTE)
< 5
Type koper
Omzet indicatie
€ 100.000 - € 250.000
Indicatie overnamebedrag
€ 0 - € 100.000
Resultaat voor belasting
€ 100.000 - € 250.000
Sinds 2016 wordt er in het Hart van Hilversum een succesvolle en winstgevende personal training studio geexploiteerd. De straat waar de studio zich bevindt staat bekend om de vele restaurants, barretjes en winkels en is een van de drukst bezochte straten van Hilversum. Hilversum wordt ook wel aangeduid als de ‘mediastad’, en telt ruim 90.000 inwoners.
De ruimte is kleinschalig en persoonlijk en kan worden omschreven als een boetiekfitnessstudio: “Een fitnessclub met een relatief gering aantal vierkante meters die zich specialiseert in bepaalde concepten, workouts of groepslessen. De leden vragen om meer kwaliteit, aandacht en sfeer, en zijn bereid die hogere prijzen daarvoor te betalen”. De studio is 90m2 met een kleine trainingsruimte buiten van 10m2.
In de studio staan geen grote toestellen en apparaten maar worden er, onder begeleiding van professionele coaching, functionele trainingen gegeven met gebruik van het eigen lichaamsgewicht en verschillende losse trainingsmaterialen.
In de studio worden totaalpakketten van beweging/voeding/coaching aangeboden.
Het merendeel van de klanten volgt dit programma op basis van:
1) Personal Coaching (PC) waarbij de klant op een vast moment in de week komt voor zijn/haar personal-trainingssessie en waar bij de voortgang wordt stilgestaan.
2) Personal Team Coaching (PTC) waarbij een programma wordt gevolgd in een klein groepje van maximaal 4 deelnemers.
3) Personal Training (PT). De klant komt naar de studio om 1 op 1 in een persoonlijke omgeving te trainen.
Daarnaast worden er Small Group Trainingen (SGT) gegeven tot maximaal acht deelnemers.
De kracht van de studio is de persoonlijke en emotionele waarde die de coach de klant laat voelen door gecommitteerd, resultaatgericht en energiek te zijn.
De kansen liggen dan ook in de persoonlijke begeleiding, en de aangeboden trainingsvormen. Het trainen met vrije gewichten en met het eigen lichaamsgewicht, het geven van HIIT trainingen of functionele fitnesstrainingen is waar de studio uitermate geschikt voor is.
De klanten plezier geven in hun trainingsbeleving, hetgeen ook tot uiting komt in de frequente deelname aan de diverse groepstrainingen.
De ondernemers hebben twee studio's. De studio in Hilversum wordt ter overname aangeboden vanwege het feit dat een van de ondernemers zich gaat focussen op andere (niet concurerende) activiteiten.