Profiel nr. 107935
16/05/2024 Geplaatst
Gevestigd in
Nederland
Branche
ICT-Dienstverlening
Soort bedrijf
E-commerce
Rechtsvorm
BV
Transactievorm
Aandelentransactie
Levensfase onderneming
Groeiend
Aantal medewerkers (in FTE)
< 5
Type koper
Omzet indicatie
€ 100.000 - € 250.000
Indicatie overnamebedrag
N.o.t.k.
Resultaat voor belasting
Vertrouwelijk
Het bedrijf richt zich op de verkoop van seniorenklokken (met eigen software) en de daarmee gepaard gaande abonnementen. De dienstverlening is derhalve gericht op ouderen/dementerenden én hun naasten. In de afgelopen vijf jaar is gewerkt aan een product waarin het overgrote deel van de doelgroep zich kan vinden; dus waar 80% van de potentiële doelgroep blij mee is. Hiermee hebben we nu een product in handen dat schaalbaar is én relatief makkelijk in te zetten is in de diverse markten/landen. Tevens hebben we in de afgelopen jaren een substantieel abonnementsvolume opgebouwd Onze doelgroep in de B2C-markt zijn mensen tussen de 35 en 65 jaar die zich zorgen maken over hun vader of moeder omdat deze vereenzaamt, dan wel dementie-verschijnselen vertoont. Daarbuiten zijn in de B2B-markt steeds meer zorginstellingen geïnteresseerd in onze dienstverlening. Het product wordt op dit moment voornamelijk in Nederland, België, Duitsland en Zwitserland verkocht én is reeds geschikt gemaakt voor de Angelsaksische markt.
Softwareproduct met App:
Het bedrijf heeft in eigen beheer een seniorenklok ontwikkeld en in de markt gezet. Het bedrijf koopt de hardware (tablets) in en ontwikkelt zelf de software. Met een app (IOS en Android) kan de tablet op afstand bediend worden door een mantelzorger/familie via smartphone of laptop. Naast datum en tijd beschikt de tablet ook over een agendaoverzicht, de mogelijkheid foto’s, berichten en YouTube-video's te ontvangen én om te videobellen. Recent is een vernieuwde versie op de markt gebracht en de eerste reacties zijn zeer positief.
E-commerce B2C:
Wij verkopen ongeveer 65% van onze producten en diensten via onze Nederlandse en Duitse websites. In feite hebben we het hier over B2C-verkoop, waarbij de koper vaak een (klein-)dochter of (klein-)zoon is van de oudere eindgebruiker. B2B-markt De overige 35% verkopen we in Nederland, België, Duitsland en Zwitserland via wederverkopers; dit zijn dan meestal aanbieders van een scala aan zorgartikelen.
Het unieke uitgangspunt dat wij hanteren is dat de oudere, die meestal geen technische affiniteit of vaardigheden (meer) bezit, het product niet hoeft aan te raken; het moet dus niet moeilijker zijn dan klok kijken. De seniorenklok wordt meestal als volgt gebruikt: de oudere eindgebruiker hoeft alleen maar naar de DayClock te kijken om tijd, dagdeel, datum, berichten, foto’s en You Tube-video's die hun dierbaren erop kunnen zetten (via hun smartphone), te kunnen zien, óf om beeldbelgesprekken te ontvangen (die geïnitieerd worden door hun dierbaren). Op deze manier krijgen veel mensen meer structuur in hun leven en houden ze de binding met hun naasten. De eindgebruiker hoeft de DayClock dus niet te bedienen.
Het bedrijf wordt nu te koop aangeboden om twee redenen:
Voor die volgende groeifase zijn het meest logisch:
De bedrijfsvoering van het bedrijf is niet locatie gebonden.