Profiel nr. 108236
07/08/2024 Geplaatst
Gevestigd in
Zuid-Holland
Ook interessant voor
Branche
Dienstverlening
Soort bedrijf
Overig
Rechtsvorm
Eenmanszaak
Transactievorm
Activa / passiva transactie
Levensfase onderneming
Volwassen
Aantal medewerkers (in FTE)
5 - 10
Type koper
Omzet indicatie
€ 500.000 - € 1.000.000
Indicatie overnamebedrag
€ 250.000 - € 500.000
Resultaat voor belasting
€ 100.000 - € 250.000
Het bedrijf, opgericht in 2009, zou perfect zijn voor iemand met technische kennis, ervaring met fysiek werk, ervaring in de verhuis- of transportsector met ambitie om voor zichzelf te beginnen, óf een verhuis- of transportbedrijf dat in deze niche wil stappen.
Betreft de verkoop van een stabiel draaiende organisatie met een gevestigde naam, grotendeels gericht op nieuwe particuliere klanten en deels op terugkerende, loyale klanten welke een beroep doen op onze dienstverlening na een overlijden of verhuizing.
De dienstverlening richt zich op zeer volledige seniorenverhuizingen, vaak van groot naar klein(-er) en woningontruiming (verhuur- en verkoopklaar maken) na verhuizen of overlijden en nagenoeg alle activiteiten daar omheen zoals stoffeer- en schilderwerk, kluswerk enz.
Het werkgebied is heel Nederland, echter met de focus en voorkeur voor een ruime Randstad. Het team van 5-8 medewerkers (deels flexibel inzetbaar) voert 4-6 projecten uit per week, afhankelijk van de omvang en complexiteit van de projecten (mede door de al dan niet gekozen opties in ons aanbod).
Er is een huurpand voor opslag van werkmateriaal bechikbaar tegen een eerlijke huurprijs.
De organisatie beschikt over 2 bakwagens en werkmateriaal (inbegrepen bij de verkoopprijs) om alle werkzaamheden uit te voeren.
Behalve stoffeer- en schilderwerken worden alle werkzaamheden door het eigen team uitgevoerd. De ondernemer is deels meewerkend op de werkvloer. Het is aan de nieuwe ondernemer om eventueel extra personeel aan te nemen om meer tijd te kunnen spenderen aan het ondernemen zelf, groei enzovoorts. Er zijn enkele medewerkers beschikbaar die meer uren wensen te werken.
Dit bedrijf onderscheidt zich door een zeer uitgebreid dienstenpakket aan te bieden waar weinig andere spelers in meegaan, wat de particuliere klanten met een hoger inkomen lokt om zo slechts met één partij te hoeven werken, met één agenda. Daarnaast een zeer hoge standaard in manier van werken en kwaliteit van opleveren die de goedkope, snelle partijen nooit kunnen en willen evenaren door hun lage prijzen.
Wij bedienen een wat hoger segment, waar de eerste vraag is: "wat kunnen jullie voor mij doen?" in plaats van de vraag wat het kost.
De markt is wat roerig door goedkope en louche partijen, maar de gevestigde naam, ervaring, een gastenboek vol recensies van zeer tevreden klanten en het vertrouwen die het bedrijf uitstraalt is juist een reden voor potentiële klanten om voor ons te kiezen: onze klant kiest voor goed en betrouwbaar tegenover snel en halfbakken.
De huidige ondernemer is deels actief op de werkvloer, deels onderweg voor offertebezoeken, op kantoor voor klantcontact en houdt zich uiteraard bezig met de ondernemende taken. Hij wordt ondersteund door een secretaresse voor 12 uur per week voor administratieve werkzaamheden en klantcontact. Er is een goed draaiende website actief welke in (door-)ontwikkeling is door een online marketingbureau, met groeiende optimalisatie voor Google, een kleine(re) maar stabiele offline marketingcampagne en daarnaast een grote verspreidingshistorie van brochures en reclamemateriaal. Er is een zeer grote groep toekomstige klanten die onze brochure heeft opgenomen in hun belangrijke papieren in geval van verhuizen of overlijden, welke soms na 15 jaar op tafel komt.
De ideale kandidaat is een ervaringsdeskundige in de klus- of verhuisbranche die relatief eenvoudig kan instappen, de automatisch binnenkomende klanten kan bedienen door offertes te maken en zo het bedrijf kan continueren.