Profiel nr. 108943
07/02/2025 Geplaatst
Gevestigd in
Noord-Holland
Ook interessant voor
Noord-Nederland
Branche
Detailhandel Non-Food
Soort bedrijf
Dames- en herenmode
Rechtsvorm
BV
Transactievorm
Nader te bepalen
Levensfase onderneming
Volwassen
Aantal medewerkers (in FTE)
5 - 10
Type koper
Omzet indicatie
€ 500.000 - € 1.000.000
Indicatie overnamebedrag
€ 1.000.000 - € 2.500.000
Resultaat voor belasting
Vertrouwelijk
De modezaak is al bijna twintig jaar in bedrijf en heeft een grote, loyale klantenkring opgebouwd. Het aantal klanten groeit ieder jaar. De zaak is gespecialiseerd in dames- en herenkleding (inclusief grote schoenenafdeling en accessoires) en biedt een breed assortiment aan producten voor ‘de hippe 40- en 50-plusser’. De ruim dertig erkende en bekende modemerken in midden-hoge segment vormen een mooi aanbod voor de modebewuste man en vrouw. Kwaliteit staat voorop en dat hebben de merken die wij verkopen ruimschoots bewezen. Met de meeste merken hebben we een jarenlange samenwerking opgebouwd waardoor we goede en gunstige afspraken hebben kunnen maken. De concurrentiepositie is zeer goed te noemen in de regio en richt zich met name op het hogere segment. De modezaak heeft een grote en vaste klantenkring. Door de focus op kwaliteit en klantrelaties komen steeds meer mensen van ver buiten de regio onze fysieke winkel bezoeken vanuit onze acties op onze social media kanalen. Onze winkel is een echte trekpleister voor de stad.
De winkel is gelegen op een A1-locatie met mooie winkels om ons heen. Het pand is in 2013 compleet gerenoveerd en heeft een luxe uitstraling. Wij zijn sinds 1 januari 2024 uitgebreid met een mooie en reeds goedlopende webshop. De grote groei van volgers op ons Instagram-account heeft ons vorig jaar doen besluiten om een webshop te starten. Het aantal volgers op de socials bedraagt ruim 21.500 (3,500 op Facebook en 18.500 op Instagram. (Let op: dit zijn echte accounts, er is niets gekocht). De winkel wordt aangeboden als totaalconcept, bestaande uit een modezaak, horecazaak en webshop, INCLUSIEF BEDRIJFSPANDEN. Het café heeft een grote naamsbekendheid en biedt, naast een hoogwaardig interieur, ook een ruim, zonovergoten terras met 65 zitplaatsen in de hoofdstraat van het centrum. Met diverse feesten en partijen, thema-avonden en de mogelijkheid tot lunch, is het café een veelzijdige toevoeging. Bezoekers kunnen het café zowel vanuit de modezaak als via de eigen entree buiten betreden.
Mogelijkheden: Deze combinatie/het concept is makkelijk uit te rollen in de rest van Nederland. Veel mensen denken al dat er meerdere filialen bestaan en die potentie heeft dit bedrijf zeker. De juiste combinatie van mode en horeca werkt! Bij een bezoek aan de winkel, geven de mensen altijd wel geld uit. Is het niet aan een goede jeans of winterjas, dan is het wel aan een lekker kopje koffie of een mooi glas wijn. Dat maakt het een uniek concept. Dit concept zou uniek zijn in iedere stad! Wat het bedrijf nog meer uniek maakt, is de groei. In een tijd van vele faillissementen en rode cijfers, laat dit bedrijf zien hoeveel potentie het heeft. Plug & Play!
De modezaak heeft een juridische BV structuur. De horeca-onderneming wordt gedreven middels een eenmanszaak zonder personeel. Organisatie: Een holding is voor 100% eigenaar van de modezaak. De modezaak heeft geen fulltime medewerkers en zes parttime medewerkers. De functies van de medewerkers zijn als volgt verdeeld:
Het verkoopteam is goed op elkaar ingespeeld. Hoewel de eigenaar een belangrijke schakel is binnen het team, zal een verkoop geen negatieve gevolgen hebben voor de omzet. De toegevoegde waarde van de huidige eigenaren ligt, naast de verkoop, vooral aan de inkoopkant. Dit is een aandachtspunt voor de potentiële koper. De verkoper is bereid om hierbij te begeleiden.