De Onderneming levert diensten op het gebied van marketing, voornamelijk in de automotive branche, maar ook daarbuiten. De Onderneming is een gerenommeerde partij met een uitstekende naamsbekendheid en is reeds meer dan 15 jaar actief in de markt. De reden voor verkoop is dat de huidige eigenaar zich de komende jaren wil richten op andere activiteiten.
De Onderneming levert diensten op het gebied van online- en printmarketing in opdracht van auto-importeurs, -dealers en andere bedrijven zoals reclame bureaus. Daarnaast levert zij data, waaronder N.A.W. en autogegevens, aan diverse partijen binnen en buiten de automotive branche. De Onderneming verzorgt op projectbasis direct marketing campagnes op het gebied van sales en aftersales. Zij draagt daarbij veelal zorg voor het volledige traject, waaronder, vormgeving, productie en distributie. Op online gebied levert de Onderneming diverse diensten waaronder SEO, het opzetten van bannercampagnes en het bouwen en onderhouden van websites en apps.
De Onderneming heeft in de eerste helft van 2013 aan meer dan 150 klanten diensten geleverd en heeft met meer dan 110 klanten een langdurige overeenkomst gesloten. De relatie met veel van deze klanten is uitstekend en vaak langjarig. Diensten worden zowel geleverd op project- als op abonnementsbasis, afhankelijk van de te leveren diensten. Data wordt geleverd op bestelling, waarbij, afhankelijk van het aantal parameters, een tarief per adres in rekening wordt gebracht.
De organisatie is flexibel en bestaat, naast de DGA, uit een jong enthousiast team van 5 medewerkers (4 FTE).
De Onderneming heeft in 2012 een omzet van ruim 1,1 miljoen gerealiseerd met een brutomarge van circa 49%.
De eigenaar is op zoek naar een overnamekandidaat voor de Onderneming en staat open voor zowel een activa/passiva transactie als een aandelentransactie. De eigenaar is bereid enige tijd betrokken te blijven bij de Onderneming om een soepele overdracht te faciliteren.