Gedurende het proces van bedrijfsovername kom je een aantal keer op het punt dat het verstandig is zaken juridisch vast te leggen. Dat begint al bij een geheimhoudingsovereenkomst op het moment dat je wil gaan spreken met een passende kandidaat. Later in het traject, als je eenmaal verder bent met een geschikte partij, is het ook noodzakelijk de besproken zaken goed vast te leggen. Je kan hiervoor een advocaat inschakelen. Maar je kan er ook voor kiezen de transactiedocumenten zelf op te stellen, eventueel gevolgd door advies van de advocaat.
Samenwerking Specter
Wij vinden dat je gedurende een overnametraject veel zaken zelf op kan pakken. Mits je je tijdig bij laat staan door een passende
specialist. Bedrijventekoop.nl werkt samen met
Specter voor het juridische deel van een transactie. Specter helpt bij het vastleggen van afspraken die gemaakt worden in een overnameproces. Specters interactieve vragenlijsten met begrijpelijke taal stellen je in staat zelf gemakkelijk de transactiedocumentatie te maken die jij nodig hebt. Web-based en altijd veilig beschikbaar. Indien je herhaaldelijk de documenten nodig hebt, kan je via Specter ook jouw eigen documenten laten automatiseren. Zo is de tool voor zowel ondernemers als adviseurs interessant. De documenten zijn in overeenstemming met het Nederlands recht en kun je in het Nederlands én Engels opstellen. Je bespaart tijd en geld door gebruik te maken van de tool.